Tevreden over artsen Antigifcentrum

Studenten van de Odisee Hogeschool hielden een marktonderzoek naar de werking van het Antigifcentrum.  Er werden over heel het land 407 mensen met een medisch beroep (artsen, apothekers, verpleegkundigen, zorgkundigen) en 476 studenten bevraagd. Er is onder andere gepeild naar hun tevredenheid over het telefonisch contact met de artsen van de permanentie van het Antigifcentrum.

  • Van hen die het Antigifcentrum ooit belden - bij medici toch zo’n 40 procent maar bij studenten veel lager - is de algemene tevredenheid 84 %. 45 % is zelfs zeer tevreden.
  • Op vlak van taalvaardigheid scoren de tweetalige artsen van het Antigifcentrum een tevredenheid van 85 %, met 50 % bellers die zeer tevreden zijn. 84  % van de mensen is tevreden en 44 % zeer tevreden over de snelheid waarmee ze informatie en/of hulp krijgen.
  • Ook tonen 84 % van de bellers zich tevreden over de vriendelijkheid van de permantieartsen en bij 44 % is de score zelfs “zeer tevreden” .
  • Tot slot is 88 % tevreden over de duidelijkheid, verstaanbaarheid en klare taal van de permanentieartsen. Met 51 % is meer dan helft op dat vlak zelfs “zeer tevreden”.